De eerste grens gepasseerd. - Reisverslag uit Eersel, Nederland van Gitta Hoogeveen - WaarBenJij.nu De eerste grens gepasseerd. - Reisverslag uit Eersel, Nederland van Gitta Hoogeveen - WaarBenJij.nu

De eerste grens gepasseerd.

Door: Gitta

Blijf op de hoogte en volg Gitta

10 Juli 2014 | Nederland, Eersel

Mijn volgende dagtocht (7/7) was naar Hulsberg; hier weer overnacht in een prachtig klooster (zie foto).
Samen met de zusters mocht ik de maaltijden gebruiken en vanmorgen werd ik genodigd om mee te doen met loude.
Dat is bidden en zingen. (Wie weet; late roeping!!!)
Gister was het een flinke en zware tocht naar Aken.
De hele dag alleen maar regen.
Bij de kathedraal (die helaas gesloten was) zag ik tot mijn verbazing
dat ik mijn pelgrimsstempel kon halen in een biologische winkel;
ik was aangenaam verrast.
Bovendien werd ik daar getrakteerd op een appel en een klein flesje lekkere wijn. (alweer!!!)

Vandaag donderdag 10/7 was een mooie dag qua weer en route.
Onderweg naar Gemund lopend door een prachtige omgeving
(zie foto’s) zijn er vandaag helaas weinig tot geen contacten.
De Duitsers hebben het te druk met die Mannschaft en zijn uiteraard
in feeststemming; overal vlaggen en toeterende auto's.

Een slaapplaats zoeken valt mee; ik was hier wat onzeker over, maar ik had vrij vlug een heel goed adres.
Ik kom binnen en krijg meteen mijn mooie kamer.
Op mijn vraag of ik hier een was kan doen staat er binnen een mum van tijd een wasmand klaar met de mededeling de was erin te doen, dan staat ie morgenochtend schoon klaar; geweldige service!
Maar ik vraag me nu steeds af of ik er zo voor schandaal bijloop. (oordeel zelf. Hahaha.)

Wel ga ik me met de dag meer en meer een pelgrim voelen.
Dat is: lopen, eten, slapen, en vooral genieten van alles.

Hopelijk blijft het weer de komende dagen zo; de omgeving is hier zo mooi en daar kan ik dan nu volop van genieten.

Groeten Gitta

  • 10 Juli 2014 - 19:54

    Nadia:

    JAAA leuk weer een nieuw verslag met mooie foto's :)

  • 10 Juli 2014 - 20:35

    Anja En Albert:

    Hoi Gitta,ziet er goed uit en klinkt ook goed die verhalen
    Nog veel plezier.
    Anja en Albert

  • 10 Juli 2014 - 20:50

    Ik Blijr Je Volgen Toch Mooi He:

    wat is het leven toch mooi geen gezeur van mij geen stickers plakken enz
    gitta ga zo verder in de tocht en je komt er
    kuskes wim

  • 10 Juli 2014 - 20:54

    Maarten:

    veel plezier en leuk verslag en veel succes en goed weer dan komt t ook onze kant op t goede weer

  • 10 Juli 2014 - 23:35

    Helene:

    Hi gitta,

    Ik vind het zo stoer, mooie foto's!

    Geniet vh avontuur, groetjes helene

  • 11 Juli 2014 - 09:43

    Tanja:

    Super bezig mam! Ben trots op je!
    Ga er helemaal voor en GENIET met volle teugen.
    XX Tanja

  • 11 Juli 2014 - 10:43

    Annemarie:

    Je vraagt of je kleding wel kan zo. Nee, nee Gitta, die witte sjaal moet niet om je hals maar over je hoofd gedrapeerd: vooral wanneer je in kloosters overnacht ;))
    X Annemarie
    ps ik vind je super stoer! Door weer en wind met bagage beladen door het Duitse land, in je uppie. Respect!

  • 11 Juli 2014 - 10:48

    Linsy:

    Is toch weer een metale grens he die grens over. De eerste! De volgende laat nog even op zich wachten, maar met elke stap kom je een stukje dichterbij! Fijn om je even gesproken te hebben vanmorgen. Gewoon doorzetten en ik verwacht je voorlopig niet onder mijn douche!! ;))

    Ik hoop voor je dat Duitsland wint, dan blijft de sfeer goed!

    kus

  • 11 Juli 2014 - 12:36

    Anja:

    Heerlijk dat je overal zo goed wordt ontvangen. In Duitsland zal dat ook wel zo blijven, ze hebben inderdaad allemaal goede zin. Zet 'm op en geniet van alles. Anja

  • 12 Juli 2014 - 00:33

    Edith:

    Wat ben je toch een stoere meid.......Ik heb nu vakantie. Zal ik een weekje met je mee lopen? :) 'k Zou willen dat ik het kon! Laat alles goed op je inwerken. Het is zó bijzonder wat je doet!!!! Chapeau!

  • 13 Juli 2014 - 21:12

    Leny:

    Hoi.net je verslag gelezen,leuk,ik vind het super stoer en hoop dat je weer geniet van alle mooie dingen om je heen .
    kus

  • 14 Juli 2014 - 17:28

    Petra:

    jallo gitta hoe is het met je ben je nog in duitsland en hoe gaat het met je schouders

  • 15 Juli 2014 - 12:36

    Edith:

    Nou Gitta, vandaag is hier de 4-daagse van start gegaan... 4 dagen lopen.....stelt toch niets voor. Hoor wie het zegt..... :) Alles naar wens?

  • 15 Juli 2014 - 21:26

    Wencke:

    Ik sluit me onderaan de lijst van grote bewonderaars aan. JE DOET HET!!! Gisteren. Vandaag. Morgen. geweldig! Maar de grootste topprestatie heb je naar mijn idee al geleverd. Je hebt daadwerkelijk die eerste super-stoere-stap gezet om te GAAN. Volgens mij de grootste stap van allemaal. Hoe bevalt het om dagelijks tussen al die overgelukkige Duitsers te lopen? Dikke kus op je beide voeten! ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eersel

Naar Rome

we zijn weg!!!!

Recente Reisverslagen:

21 September 2014

Rome

11 September 2014

Ik nader Rome

31 Augustus 2014

Italie in zicht!!

16 Augustus 2014

Oostenrijk!!!

08 Augustus 2014

De bergen komen eraan!
Gitta

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 8553

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 15 Oktober 2014

Naar Rome

Landen bezocht: