Rome - Reisverslag uit Eersel, Nederland van Gitta Hoogeveen - WaarBenJij.nu Rome - Reisverslag uit Eersel, Nederland van Gitta Hoogeveen - WaarBenJij.nu

Rome

Blijf op de hoogte en volg Gitta

21 September 2014 | Nederland, Eersel

Woensdag 10 sept.
Met een heel fijn en voldaan gevoel ben ik vandaag in Rome neergestreken.
Eerst onderdak gezocht en alvast een beetje in de omgeving rondgekeken.

Donderdag 11 sept.
Met de bus naar een station; dit was weer op loopafstand van het centrum.
Mijn allereerste doel was uiteraard het Vaticaan.
Net toen ik daar aankwam barstte er een flinke onweersbui los.
Hahah; volgens Anja moet ik dit zien als de zegen van de paus.
Op het plein was het echt heel druk, om binnen te komen moest ik achterin een lange rij aansluiten.
Wordt er aangegeven: “wachttijd drie uur”.
Dat ga ik dus echt niet doen.
Ben toen maar doorgelopen en heb een flinke wandeling gemaakt langs de vele al dan niet bekende mooie gebouwen.
De stad op zich viel mij toch wel wat tegen.
De straten zijn ronduit vies, overal afval, auto's rijden luid toeterend door de stad, bedelaars lopen langs de terrassen en sturen kinderen op je af om geld.
Ik werd hierdoor verrast, had dit niet verwacht en heb dit ook niet geweten.

Vrijdag 12 sept.
Eerst naar een shoppinghall geweest in de buurt van het hotel .
Daarna weer met de bus naar het centrum.
Vandaag het Colosseum op m’n lijstje staan en de Trevi-fonteinen.
Helaas de hele Trevi-fonteinen stonden in de steigers, ze ondergaan
een flinke opknapbeurt.
Het Colosseum was echt schitterend en imponerend..
In een park heb ik heerlijk zitten genieten van prachtige muziek en
daarna geheel in stijl mijn verblijf in Italië afgesloten met een
overheerlijke echte pizza, met daarbij uiteraard een goed glas witte wijn.

Zaterdag 13 sept.
Vandaag weer naar huis; ik verheug me er heel erg op.
Terug in mijn huisje in Eersel.
Bij mijn kinderen, kleinkinderen, vrienden en buren.
Op het vliegveld in Eindhoven stonden Nadia en Roel met hun kinderen en Annemarie en Edith met een prachtig spandoek me op te wachten.
Samen zijn we naar Eersel gereden waar de buren en Nadia mij een heel fijn en leuk “Welkom Thuis” boden.
Na 10 weken was het wel weer heel fijn hier terug te zijn.

Ik wil nogmaals iedereen die mij heeft gesteund, gevolgd, me succes heeft gewenst en iedereen die in gedachte heeft meegeleefd, heel hartelijk danken voor deze onmisbare steun.

Heel veel groeten en het ga jullie goed.

Liefs Gitta

Bij de foto’s;
Diverse foto’s van Rome en de aankomst thuis.

  • 22 September 2014 - 11:30

    Jeroen:


    klasse gitta hier kun je voor altijd trots op zijn
    ik ga je berichten missen was een mooi avontuur knap hoor

  • 23 September 2014 - 20:21

    Albert V D Ven:

    Hoi Gitta weer een beetje uitgerust.
    Lekker weer thuis . Ik heb niet veel gereageerd ,eerst Eline 4weken, en dan onsSuzanne 2weken.
    Die is er tot volgende week dinsdag.
    Heel leuk en gezellig, we spreken elkaar gauw weer, bij een cappuccino .
    Je weet de weg toch nog wel.
    Tot ziens en je hebt het hartstikke goed gedaan.

    Gr A en A .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eersel

Naar Rome

we zijn weg!!!!

Recente Reisverslagen:

21 September 2014

Rome

11 September 2014

Ik nader Rome

31 Augustus 2014

Italie in zicht!!

16 Augustus 2014

Oostenrijk!!!

08 Augustus 2014

De bergen komen eraan!
Gitta

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 1879
Totaal aantal bezoekers 8539

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 15 Oktober 2014

Naar Rome

Landen bezocht: