Ik nader Rome - Reisverslag uit Verona, Italië van Gitta Hoogeveen - WaarBenJij.nu Ik nader Rome - Reisverslag uit Verona, Italië van Gitta Hoogeveen - WaarBenJij.nu

Ik nader Rome

Door: Gitta

Blijf op de hoogte en volg Gitta

11 September 2014 | Italië, Verona

Zondag 31 aug.
Nog een dag in Trento.
Veel is er niet te doen dus besluit ik al snel toch weer
een wandeling te maken.
Maar dat levert vaak ook mooie en leuke momenten op.
Dus ook vandaag.
Wat mij opvalt, is dat de Italiaanse dames zeer goed gekleed
en opgemaakt de deur uitgaan.
Nou ben ik geen Italiaanse en een pelgrim!!! Een groot contrast.
Ik zat op een terras te genieten van een heerlijke Italiaanse cappuccino.
Komt er een groepje dames aangewandeld.
In de leeftijd van hooguit 20 jaar.
Ze zien mij zitten in mijn Pelgrims-outfit; ik word ongegeneerd van
top tot teen bekeken en er werd in het Italiaans een oordeel geveld.
Na een enorme lachbui van de dames liepen ze naar een ander terras.
Hier kreeg ik zo’n goede zin van, gewoon het feit dat ik andere mensen
zoveel plezier kan laten hebben.
Heb helaas geen foto kunnen maken van de dametjes.
Maar mijn dag was goed

Maandag 1 september.
Op naar Rovereto.
De wandeling zelf verloopt goed,
ik loop nog steeds tussen de druivenplanten.
Toen ik bij een overnachtingplaats aankwam werd ik
ontvangen door een jongeman die half liggend op zijn bureaustoel bivakkeerde.
(Op school noemden ze dat de “vakantie stand”).
Hij vroeg naar mijn paspoort.
Moeizaam stond het heerschap op om een fotokopie te maken
om dan vervolgens weer gauw terug te ploffen.
Ik kreeg een sleutel en meneer verstopte zich weer achter zijn computer.
Het dorp was heel leuk; er waren kinderfeesten aan de gang.
Veel muziek met dansende kinderen op een podium.
Ik heb me goed vermaakt.

Dinsdag 2 september.
Mori
Rustige dag, het weer is vandaag niet geweldig.
Ik vertrek ‘s morgens in de regen.
Wel kom ik die dag veel jongeren tegen die lopen te zeulen
met zwaar bepakte rugzakken.
Zou hun einddoel ook Rome zijn ??

Woensdag 3sept.
Ala
Ik loop nu langs het Gardameer.
Daarom is er veel jeugd op de been.
Mijn plan was op met een boot over te steken.
Maar bij navraag blijkt dat lopen naar de haven niet haalbaar is.
Nou rijden er uiteraard bussen.
Maar ik kon (ondanks mijn Italiaans-Nederlands woordenboekje)
geen wijs worden van het verhaal over de tijden en plaatsen.
Ik heb geen risico genomen en mijn eigen plan getrokken,
ik blijf gewoon op de route!

Donderdag 4 sept.
Rivalta
Vandaag loopt het allemaal zo lekker.
De dorpen zijn klein en de kerken open.
Het weer knapt wat op. Wat wil een mens nog meer.
De route loopt langs de rivier de Adige tot aan Verona.

Vrijdag 5 sept.
Gelopen naar Brentino

Zaterdag 6 sept.
Gelopen naar Dolce.
Rustmoment; lekker kopje koffie bestelt en even gebruik
gemaakt van het toilet.
Jaa, goed door de knieën dames; een wc- bril op de grond!!!!!!

Zondag 7 sept.
Rustdag.
Vandaag uitstapje gemaakt met de bus naar Bardolino.
Plaats dicht bij het Gardameer.
Maar het was waarschijnlijk niet zo handig om op een zondag
de stad te bezoeken.
De stad werd overspoeld met motorrijders, die luid toeterend
hun aanwezigheid nog eens extra benadrukten. Tjaaa

Maandag 8 sept.
Gelopen naar Bussolengo. Een leuke gezellige stad.
Niet zo groot, heb een fijn overnachtingadres.
Er zitten wel grote verschillen in de prijzen van de kamers.
Maar uiteindelijk maakt het qua prijs niet zoveel uit.
De goedkopere adressen hebben een kamer met gebruik van douche.
De iets duurdere hebben het gebruik van een keuken erbij.
Dan kan het eten weer goedkoper.

Dinsdag 9 sept.
Ben aangekomen in Verona.
Onderdak zoeken in deze grote stad was weer een uitdaging.
Heb toch vrij snel iets gevonden, een B&B.
Niet de meest ideale plek, maar ik ben al blij dat ik zo snel iets heb.
Hoewel het erg warm is vandaag, ga ik toch even de stad in.

Maar, lieve familie, vrienden, kennissen en
al diegenen die mij volgen;

Na goed overleg met mezelf heb ik besloten dat hier in Verona
mijn wandeltocht eindigt.
Fysiek gaat het me heel goed, maar mentaal raakt het kaarsje opgebrand.
Uiteraard heeft ook het missen van de kinderen en kleinkinderen,
me doen besluiten na 10 weken huiswaarts te keren.
Het laatste stuk neem ik de trein tot een buitenwijk van Rome en
ga ik lopend naar het Vaticaan.
Zaterdag vlieg ik naar huis.
Ik land om ongeveer half vijf in Eindhoven en hoop dan rond zes uur thuis te zijn in Eersel.
Als je even goeie dag wilt zeggen of wat bij wilt praten;
de koffie staat dan klaar!!

Liefs en groeten Gitta


De foto’s;
1; Uitzicht in Ala
2; Damestoilet in Dolce.
3; Zondagse verwennerij.
4; Busselengo

  • 11 September 2014 - 14:05

    Gerrie:

    Buongiorno bella donna,we hebben je reisverslag gevolgd vanuit ons vakantieadres in Spanje,wat heb je een geweldige reis gehad en veel gezien en meegemaakt,dat pakken ze nooit meer af,het is een herinnering voor de rest van je leven,nog heel veel genieten in Rome en dan lekker naar huis. Spreken elkaar snel.Heel veel liefs van Jan en Gerrie.

  • 11 September 2014 - 15:42

    Leny:

    Hallo Gitta,je hebt het weer geweldig gedaan,heb genoten van je verslagen.
    SUPER GOED VAN JE ,Liefs van Tim en Leny

  • 11 September 2014 - 16:05

    Tanja:

    Ook weten wanneer het genoeg is, is goed voor jezelf zorgen!
    Tot snel! XX

  • 11 September 2014 - 17:51

    Edith:

    Geniet nog in Rome, Gitta. Vergeet de paus niet de groeten te doen en vergeet de aanvraag voor de zaligverklaring niet!
    Ik wens je een goede terugreis en verheug je maar vast op je eigen bed zaterdagavond.....Wat zal dat een feest zijn!
    Tot zaterdag. xxx

  • 11 September 2014 - 18:58

    Nadia:

    Je hebt het maar mooi gedaan!!
    Ontzettend knap!! Geniet van de dagen in Rome en tot zaterdag!
    Xx

  • 12 September 2014 - 00:43

    JosS:

    Gitta,
    Knap gedaan, enorme prestatie; nu nog even de paus groeten en Rome bekijken en dan lekker naar huis!!!
    Tot zaterdag.
    Gr. Jos

  • 12 September 2014 - 13:40

    Janske Van Aaken:

    Gitta, ik vond je in Duitsland al een kanjer. Fijne thuiskomst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Verona

Naar Rome

we zijn weg!!!!

Recente Reisverslagen:

21 September 2014

Rome

11 September 2014

Ik nader Rome

31 Augustus 2014

Italie in zicht!!

16 Augustus 2014

Oostenrijk!!!

08 Augustus 2014

De bergen komen eraan!
Gitta

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 8537

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 15 Oktober 2014

Naar Rome

Landen bezocht: