De bergen komen eraan! - Reisverslag uit Rothenburg ob der Tauber, Duitsland van Gitta Hoogeveen - WaarBenJij.nu De bergen komen eraan! - Reisverslag uit Rothenburg ob der Tauber, Duitsland van Gitta Hoogeveen - WaarBenJij.nu

De bergen komen eraan!

Door: Gitta

Blijf op de hoogte en volg Gitta

08 Augustus 2014 | Duitsland, Rothenburg ob der Tauber

30 juli
Een korte etappe naar Neusitz. Waarom kort??
Omdat daar mijn dochter Nadia met Borg en Yole voor
2 nachtjes op bezoek komen.
Ik was als eerste in het dorp en op zoek gegaan.
Het was echt door alles verlaten; geen winkels, geen Internet,
niks van dat alles.
Maar, wel een hele fijne speeltuin, een voetbalveldje, appelbomen
en heel veel Naaktslakken, die uitgebreid werden bewonderd door
Borg en Yole.
De accommodatie was verder goed. De service wat minder.
Op mijn vragen of er een winkel was, waar ik evt. een bus of taxi kon nemen kreeg ik geen antwoord.
Jammer.

31 juli
Het weerzien was geweldig,
We zijn die dag naar Rothenburg geweest, langs de stadsmuren gewandeld, prachtige uitzichten.
Borg en Yole konden klimmen en klauteren.
We hebben een rondrit gemaakt in een koets met paarden.
Borg en Yole mochten samen voor op de bok zitten.
Wat mama wel heel spannend vond. We hebben samen echt genoten.

01 augustus
Vandaag is Nadia weer vertrokken; zij zou mij afzetten in Rothenburg.
Tot ons beider verbazing waren zowel de op- als afrit afgesloten en kon ze de snelweg niet op.
Een stuk omgereden richting Feuchtwangen, daar was een oprit en heeft ze mij in een dorp afgezet.
Het afscheid was lastig voor mij.
Na 2 heerlijke dagen weer alleen op pad.
Onderweg naar Feuchtwangen kreeg ik gezelschap van een kitten,
denk paar weken oud. Haar gillen ging door merg en been.
Heb haar een stuk meegenomen en bij een boerderij waar kinderen speelden achtergelaten.

02 augustus
Etappe naar Dinkelsbuhl; de omgeving is prachtig.
Ik verwacht vandaag een aantal flinke klimmen.
In het dorp heb ik, vanaf een terras, toch genoten van regen en onweer.
( het kan daar flink tekeergaan.)

03 augustus.
Onderweg naar Raustetten kreeg ik een whattsapp van een collega,
ze was oma geworden. Gefeliciteerd!
Fijn dat ik zo ook hiervan op de hoogte blijf.
Aangekomen in een dorp vlak voor Raustetten, waar verder niks open was, stond ik in de stromende regen bij een klooster, ik belde aan,...... zag een non door het raam kijken, niks, ... nog een keer bellen.
Er werd niet opengedaan.
Een godverwensing ontsnapte mij, maar blijkbaar werd het me
vergeven want binnen 10 minuten scheen de zon en zat ik 2 km
voor mijn eindbestemming.
Daar aangekomen werd ik aangenaam verrast door zowel de locatie als door de geboden service.
Ja, onze lieve heer had me vergeven.
Vanaf 17.30 tot 20.00uur kon ik daar dineren.
Helaas was ik in slaap gevallen en werd pas om 22.00 uur wakker!!
In mijn rugzak had ik nog wat roggebrood en een banaan.
Dat was mijn diner.

04 augustus.
Na een heerlijke nachtrust en een stevig ontbijt (wat had ik een honger!) was ik klaar voor de etappe naar Nordlingen
Wederom werd ik overvallen door een onweersbui.
Ik zag een inham in de rotsen...Daar kan ik droog blijven.
Er was een man aan het werk en die wenkte me om te schuilen.
Oké, goed plan. Het was half 12 en de man bood mij een halve
liter bier aan!.
Zelf was hij al aan de tweede fles bezig. Hij leek er trots op.
Ik bedankte voor het aanbod... Maar heb wel genoten van de schuilplaats.
In Nordlingen aangekomen, passeerde ik een Gasthaus.
Daar vond ik een fijne plek om te overnachten.
Wanneer je voor of voorbij een stad kunt overnachten, scheelt dat aanzienlijk in prijs. Zo leer ik iedere dag.

05 augustus.
Na mijn geweldig verblijf in Nordlingen moest ik weer een
slaapplaats zoeken.
Ik word er steeds handiger in en ook niet onbelangrijk is dat
ik steeds vaker de goedkopere vind.
Zo ook deze aan de rand van de stad. Het centrum op 10 min lopen.
Na een tocht van 20 km is dat een peulenschilletje
en het is een rustige omgeving.
De weg naar Harburg was druk, rommelig; teveel langs de hoofdweg moeten lopen.
In Harburg vond ik snel onderdak, maar naar wat later bleek, pal naast een kerk.
Ieder kwartier luidde daar de kerkklok. Van een ongestoorde nachtrust was dus geen sprake.
En dat is de volgende dag goed te voelen!!
In deze afgelegen dorpen is een Internetverbinding en een fatsoenlijk telefoonbereik geen vanzelfsprekendheid.


06 aug.
Een werkelijk schitterende tocht naar het aan de Donau gelegen Donauworth.
Onderweg getuige geweest van een flinke brand bij een houtopslag.
Kan jullie geen foto's laten zien. Ik wilde er maken maar ik werd dringend verzocht om door te lopen. Op ramptoeristen zaten ze duidelijk niet te wachten.
Een groot verschil met mijn pelgrimstocht naar Santiago is dat je op de Camino wordt gezien als een pelgrim en ook zo wordt benaderd.
Tot nu toe ben ik in Duitsland een van de vele toeristen.
Alleen ik voel me geen toerist, zie er ook niet uit als een toerist.
Ik ben en voel me een pelgrim in hart en nieren.
Vandaag passeerde een groep fietsers die zagen waarschijnlijk mijn schelp en riepen: “Bon Camino”. naar me! Dat is het.... Gelijkgestemden, naarmate mijn tocht vordert kom ik er steeds
meer tegen
Dat geeft een warm gevoel...
Binnenkomen in Donauworth is een cadeautje, zo mooi. ( Zie de foto's.)

07 aug.
Route naar Rain, 21 km en er waren al redelijke hoogteverschillen.
Ik volgde vandaag de Wardwanderweg tot Creisheim en daarna de Romantische Strasse tot Rain.
Dit was op aanraden van de dames bij de Tourist Information.
Het is eigenlijk een fietsroute, maar omdat ik alleen reis en niet te
lang in onbekende gebieden wil lopen waar nauwelijks fatsoenlijke
route-informatie is, kies ik soms bewust voor deze routes.
Met het weer had ik vandaag ik geluk; het is droog gebleven en daarbij niet te warm.
Rond 4 uur weer een flinke (ongeveer dagelijkse) onweersbui.
Ik geniet echt van jullie reacties, soms heel verrassend uit welke
hoeken ze komen.
Heel leuk!!! en ik wens iedereen een heel fijne warme zomer toe.

Hartelijke groet Gitta

Foto’s;
1; Binnenkomst in Dinkelsbuhl
2; Wegbewijzering in dorp
3; Vertrek uit Dinkelsbuhl
4; Vreemde varkens onderweg
5; Vergezicht
6; Kerk in Harburg
7; Nadia, Borg en Yole op bezoek bij oma!
8; Nadia, Borg en Yole op bezoek bij oma!
9; Nadia, Borg en Yole op bezoek bij oma!
10; Nadia, Borg en Yole op bezoek bij oma!
11; Nadia, Borg en Yole op bezoek bij oma!
12; Nadia, Borg en Yole op bezoek bij oma!
13; Nadia, Borg en Yole op bezoek bij oma!
14; Nadia, Borg en Yole op bezoek bij oma!
15; Nadia, Borg en Yole op bezoek bij oma!
16; Vertrek uit Nordlingen
17; Park in Donauworth
18; Fietsbewijzering
19; Brug
20; Romantisch grachtje

  • 08 Augustus 2014 - 22:04

    Leo:

    Hoi Gitta! Heb je verslag ademloos gelezen. Heerlijk, die godverwensing; is jou niet te verwijten, die nonnen hadden dat uitgelokt! En wat leuk dat Nadia je is komen opzoeken met de kinderen.
    De zomer is heerlijk tot nu toe; voor volgende week (kermisweek in Hoorn) worden plensbuien voorspeld en zakken de temperaturen voor het eerst in lange tijd onder de 20 graden. Ik heb nooit zo van augustus gehouden: voorbode van veel maanden slecht en vooral koud weer.
    Ik wens je een hele goede voortzetting van je ongelooflijke pelgrimstocht toe.

  • 08 Augustus 2014 - 23:31

    Edith:

    Heerlijk......zo'n lang verslag deze keer. Nog net ontdekt voor het naar bed gaan.....gezellig! Het is duidelijk te zien dat je geweldig hebt genoten van je bezoekje van Nadia met de kids.
    Het landschap zal inderdaad wel langzaamaan aan het veranderen zijn. Misschien wel meer klimwerk maar dat kun je vast wel aan. Als echt kattenmens ging het kittenverhaal me aan het hart. Jammer dat ik hier niet als kattenmoeder kon dienen. Hopelijk is het katje goed terecht gekomen.
    Die nonnen vallen nu ook flink van hun voetstuk, zeg.
    Hier gaat alles z'n gangetje. Ik ben flink aan het genieten van de vakantie. Nog 2 weken en dan gaan we er weer voor.
    Lief vriendinnetje, geniet van het moois wat je weer tegen gaat komen., van de natuur, de mensen, de dieren, de gastvrijheid, je eigen kunnen en het feit dat je trots mag zijn op wat je al bereikt hebt!!!
    Dikke kus.

  • 09 Augustus 2014 - 08:35

    Anja:

    Hoi, hoi, leuk verslag Gitta. Super dat de Kids er even waren, zo kunnen jullie er allen weer even tegen. De non die niet open deed kon haar ogen niet geloven toen ze jou zag. Ze dacht dat kan niet dat er nog iemand in wil treden, hi, hi.
    Klop in Rome straks maar bij de paus aan, deze ontvangt iedereen.
    Veel succes door zuid Duitsland en vooral genieten.

  • 09 Augustus 2014 - 11:24

    Tanja:

    Hi mam, mooi verslag weer! Geen last meer van "waar slaap ik vanavond - angsten? " Het komt altijd goed! Ga zo door!!! Liefs, Tanja

  • 11 Augustus 2014 - 11:10

    Astrid:

    Lekker dat het zo voorspoedig gaat en dat je zo zichtbaar geniet. Een verrekte non mag dan de pret niet drukken! :-)

  • 11 Augustus 2014 - 20:25

    Gerrie:

    Wat heerlijk dat we zo op de hoogte kunnen blijven van je tocht,wat gaat het goed en je geniet met volle teugen merken we,fijn blijf zo doorgaan.Enne we blijven je volgen .Liefs Jan en Gerrie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Rothenburg ob der Tauber

Naar Rome

we zijn weg!!!!

Recente Reisverslagen:

21 September 2014

Rome

11 September 2014

Ik nader Rome

31 Augustus 2014

Italie in zicht!!

16 Augustus 2014

Oostenrijk!!!

08 Augustus 2014

De bergen komen eraan!
Gitta

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 8544

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 15 Oktober 2014

Naar Rome

Landen bezocht: