Weer fris ertegen! - Reisverslag uit Rothenburg ob der Tauber, Duitsland van Gitta Hoogeveen - WaarBenJij.nu Weer fris ertegen! - Reisverslag uit Rothenburg ob der Tauber, Duitsland van Gitta Hoogeveen - WaarBenJij.nu

Weer fris ertegen!

Door: Gitta

Blijf op de hoogte en volg Gitta

30 Juli 2014 | Duitsland, Rothenburg ob der Tauber

Ik heb nu een aantal dagen in Pfeddersheim gebivakkeerd.
Heb genoten van de stad, de muziek, het lekkere eten, veel Landgenoten en van een goed onderkomen.

24 juli ben ik weer vertrokken.
Vol energie nu op weg naar Lauda Koningshofen,
Na een tocht van ongeveer 17 km besloot ik daar te blijven.
Achteraf gezien???
Het enige mooie daar was een Yoga studio met een prachtige tuin.

25 juli
Op weg naar Bad Mergentheim, niet zo ver, maar prima voor vandaag.
Aangekomen bij plaatselijke VVV informeerde ik voor 'n overnachting.
Er was een leuk hotel; kosten € 85,- per nacht!!
Hè kom op; ik ben een pelgrim, geen miljonair.
Uiteindelijk een prima ander adres gevonden voor een schappelijke prijs.
Er was daar een kuuroord met live muziek.
Daar heb ik echt van genoten.
Muziek is een taal, geen barrière!!
Ik loop nu via de “Romantische Strasse”.
Langs deze route is er een heel goede wegbewijzering en da’s fijn..

26 juli
Tocht naar Weikersheim.
Ook daar word ik weer verrast met live muziek.
Zit nu in mijn kamer. Het dondert en het bliksemt.
Nee geen meters bier (wel wijn !!!! ) maar echt,
het regent en onweert ontzettend.

Prachtige fotocollage gekregen van het gezin van Linsy en John;

27 juli
zit ong. 10 km voor Creglingen.

28 juli
Vandaag een heel apart onderkomen gevonden;
het lijkt wel een poppenhuis, zo ziet het er echt uit.
Een marktplein met terrassen, daar speelt het leven zich af;
daarbuiten is er nagenoeg niks te beleven.
Het wordt ook alleen maar bewoond door toeristen; (thats it) heel apart!!
Onderweg kom je hier wel veel waterloopjes tegen, heerlijk om je polsen, je voeten en vooral je hoofd koel te houden.

Het is wel de week van veel muziek.
De vakanties zijn begonnen in Duitsland en dat is overal te merken.
Het wordt drukker en er zijn overal buitenoptredens van allerlei muziekgezelschappen.
Is wel heel gezellig.

29 juli
Vandaag etappe naar Rothenburg.
Mooie stad, maar het is er gigantisch druk.
Zowel op de weg er naar toe, als in de stad zelf.
Wat wel heel mooi is en ook opvalt, is dat je steeds weer de Tauber ziet.
Waar ik ook liep, ik zag hem links of rechts van me stromen.
Op ’n terras heb ik een Nederlands echtpaar ontmoet dat de
Romantische Strasse rijdt met de caravan.
Maar in iedere plaats waar ze overnachten, gaan ze ook fietsen.
Grappig, er zijn zoveel varianten. Maar de meesten fietsen de tocht.
Deze “Romantische Strasse” loopt tot Füssen.
Heb deze avond samen met dit echtpaar gegeten.
Was lekker en reuze gezellig.
Tot zover voor vandaag.

Groeten en heel veel dank voor jullie steun en belangstelling;
Gitta


Foto's;
24 juli, Overal zie je de Tauber
25 juli, Platzconcert in Weikersheim
25 juli, openluchtconcert in Bad Mergentheim
26 juli, romantische Yoga-studio
26 juli, donkere wolken; dreigend onweer
28 juli, mooi marktplein
29 juli, binnenkomst in Creglingen
29 juli, park met veel beelden
29 juli Yoga voor de dames
29 juli, yoga voor de heren!!!

  • 30 Juli 2014 - 22:26

    Helene :

    Hoi gitta,


    Zo knap van je, je doet het goed!
    Leuk om je verhaal te lezen, nog heel veel plezier.

    Hartelijke groet,

    Helene

  • 30 Juli 2014 - 23:51

    Edith:

    Wat schrijf je toch leuk, Gitta! Kun je geen boek gaan schrijven als je terug bent? Leuke bezigheid, zo in de winter. Serieus!!! Heerlijk om weer te lezen.
    Het klinkt ook erg gezellig nu. Mooie dagen als ik de foto's zo bekijk. Is Nadia er al met de kinderen? Ik wens jullie veel plezier en jou een goede start weer van het vervolg van je reis.
    Knuffel,
    Edith

  • 01 Augustus 2014 - 15:07

    Annemarie:

    Ha Gitta!
    Zullen we die yoga houdingen gaan oefenen als je weer thuis bent? We moeten onze oude lichamen toch wel in conditie houden.
    Kei leuk om je verslag van dag tot dag te lezen! Zo geleidelijk aan raak je verder en verder van ons af. De bergen tegemoet. Volgens mij wordt het landschap ook steeds fraaier.
    Heel veel plezier en tot de volgende mail update!
    Liefs, Annemarie

  • 02 Augustus 2014 - 18:05

    Gerrie:


    Lieve Gitta,ben zo blij wat van je te horen,kan je nu tenminste volgen op je reis.We gaan alles lezen en ook reageren ,want we vinden het zo knap wat je doet en ik ben er zelfs een beetje jaloers op.Hou vol en hele lieve groetjes van Jan en Gerrie

  • 03 Augustus 2014 - 17:18

    Nadia :

    Later, maar alsnog gelezen natuurlijk!
    Dank voor de gezellige dagen en op volle kracht verder :)
    Veel Liefs, kus

  • 06 Augustus 2014 - 11:11

    Marius:

    Dag Gitta,
    Toevallig hoorde ik gisteren (5-8) van je looptocht en heb met bewondering je reisverhalen gelezen en de foto's bekeken.
    Je dwingt veel respect af door het lopen van deze tocht; erg knap. Ik vind het helemaal bij je passen maar dan nog ..... respect!
    Het is ook leuk om via deze omweg weer eens contact te hebben. Ik zie dat je geniet maar ook dat deze reis meer voor je betekent dan een voettocht en een uitdaging.
    Heel veel succes toegewenst en ik blijf je zeker volgen.
    Groeten van Marius (van je eerdere werkomgeving in Duizel).

  • 08 Augustus 2014 - 12:54

    Paul:

    Ah, prachtig gebied. Paar jaar geleden ook nog in Rothenburg geweest. Grappig stadje. Heb je die enorme bollen nog gegeten? Ik weet niet meer wat het precies was, maar heel lekker!

    Groeten, Paul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Rothenburg ob der Tauber

Naar Rome

we zijn weg!!!!

Recente Reisverslagen:

21 September 2014

Rome

11 September 2014

Ik nader Rome

31 Augustus 2014

Italie in zicht!!

16 Augustus 2014

Oostenrijk!!!

08 Augustus 2014

De bergen komen eraan!
Gitta

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 8517

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 15 Oktober 2014

Naar Rome

Landen bezocht: