Twee weken onderweg!! - Reisverslag uit Eersel, Nederland van Gitta Hoogeveen - WaarBenJij.nu Twee weken onderweg!! - Reisverslag uit Eersel, Nederland van Gitta Hoogeveen - WaarBenJij.nu

Twee weken onderweg!!

Door: Gitta

Blijf op de hoogte en volg Gitta

22 Juli 2014 | Nederland, Eersel

15 juli naar Rockenhausen gelopen.
De eerste twee weken van mijn tocht zitten erop; is best lekker gegaan
hoewel het in de hitte soms best zwaar werd.
Mijn plan was om vandaag naar Marienthal te lopen.
Maar dat zou een flinke klim van 6 km worden.
Het was de hele dag al erg warm.
Ik liep in Rockenhausen een pizzeria binnen; even verpozen en lekker koude ijsthee drinken.
De plaatselijke bevolking raadde het me toen af om nog verder te gaan.
Het was een lange saaie weg zonder schaduw. Dat ze gelijk hadden merkte ik de volgende dag.
Omdat ik besloot in dat dorp te blijven heeft de eigenaar mij naar een
goed onderkomen gebracht. Daar was het idd heel aangenaam vertoeven, vooral op het gezellige zitje buiten.

16 juli
Naar Dannesfels.
Goed begin. Nou ja!!!!!
Ben allebei mijn oortelefoons verloren. Lastig als ik moet navigeren.
Met stokken en telefoon in mijn hand!!!!!
Zit nu in dunbevolkte gebieden dus heel weinig winkels.
Zeker niet voor oortelefoons!
Voorbij Marienthal wandelde ik over een asfaltweg waar wegwerkers bezig waren; in het voorbijgaan bood de chauffeur mij een lift aan naar Dannesfelt.
Hij wist daar een goed hotel. (Een pelgrim in een hotel??)
Nee dat past niet.
Gelukkig was er een klooster en daar kreeg ik onderdak.
Voelde beter; Ik heb mezelf daarom getrakteerd op heerlijke
koffie met gebak.

17 juli.
Een heerlijke tocht naar Wachenheim ...
Omdat het vandaag weer heel warm zou worden (het werd bijna 30 graden) ben ik op tijd vertrokken.
Ik wilde deze plaats zeker bereiken; 22 km.
Ging super, heb het gelopen in 5 uur.
Was om half een, net voor de grote hitte, binnen.
Heb inmiddels bezoek gehad van 2 teken. (Gelukkig heb ik me hiertegen laten inenten).

18 juli
Vandaag is mijn kleindochter Amy jarig, omdat ik er deze keer niet kan zijn heb ik haar een serenade gebracht via WhatsApp.
Het is warm, erg warm, 35 gr.
Heb 12 km gelopen en in Pfeddersheim onderdak gevonden
en besloten om vandaag het tropenrooster in te voeren.
Hahahah; houdt in dat ik morgen 19 juli een verplichte rustdag neem.

19 juli.
Met de trein naar Worms geweest, een heel mooie grotere plaats.
Uiteraard de Kathedraal bezocht.
En verder wat rond gekeken en jawel, er was een winkel van de Zeeman
die ook nog oortelefoontjes verkocht. Fijn!

20 juli.
Ben de dag begonnen met “Lang zal ze leven” te zingen voor mijn
jongste kleindochter Yole. Zij wordt ook al 2 jaar!!
Gelukkig heb ik telefonisch en met veel foto’s het feestje toch een beetje mee kunnen vieren.
Het eerste deel van de wandeling was over een fietspad richting Worms.
Door parken en langs graanvelden. Allemaal erg overzichtelijk.
Het is stil onderweg. Tot nu toe wel weinig contacten.
De pelgrim uit België is inmiddels ook naar huis.

21 juli
Vandaag met de trein naar Tauber Bischopsheim,
hier blijf ik een paar dagen.
Ik wil hier de omgeving bewonderen en deze best aardige stad wat beter leren kennen.
Het is tevens om even wat bij te komen.
Het is niet zozeer fysiek, maar mentaal;
(verwar het niet met metaal-moeheid)!!!
Maar iedere dag de weg uitstippelen, een slaapplaats zoeken etc.,
is vermoeiender dan ik dacht
Een paar dagen een (thuis) basis geeft me waarschijnlijk
wel wat meer rust.
Ik hou jullie op de hoogte en ik geniet heel erg van de reacties.

Hartelijke groet Gitta

****
Foto’s;
16 juli; Wegwerker die mij in Dannesfelt bracht
16 juli; Hier wordt ik zo blij van.
mijn kleindochter die lief naar me lacht.
Tegelijkertijd smullend van een boterham met pindakaas.
16 juli; Mijn kleinzoon Borg. Die vol trots zijn nieuwe broodtrommel
en beker laat zien.
Voor groep 1 Hij wordt in november. 4
16 juli; andere kleindochter Beau.
16 juli; even mezelf verwennen
Hier lekker gesmuld van koffie met gebak!!!
18 juli; prachtige druivenvelden
19 juli; omgevingsfoto
19 juli; foto van mooie tuin bij logeeradres
19 juli; muur van de kathedraal van Worms
19 juli; zicht op de snelweg en de kilometers
20 juli; meer bij Auerbach
21 juli; logeeradres!!


Regelmatig druppelen er berichten en vooral foto’s van de kinderen en kleinkinderen bij mij binnen.
Zo blijf ik op de hoogte van het wel en wee in de familie.
Hier geniet ik met volle teugen van, geeft power!!!.

  • 22 Juli 2014 - 20:06

    Bart:

    Wauw Gita! Wat een mooi avontuur!
    Veel succes met het vervolgen van je tocht
    Groetjes Bart

  • 22 Juli 2014 - 20:26

    Edith:

    Het is iedere keer heerlijk om weer een verslag van je te lezen. Gewoon een cadeautje.......Ik heb veel aan je gedacht. Helemaal met dit warme weer. Het is maar goed dat je zo nu en dan een pauze inlast. Lieverd, geniet van deze vrije dagen zodat je weer goed je wandeling kunt vervolgen. Liefs,
    Edith

  • 22 Juli 2014 - 20:35

    Leny:

    Hallo Gita,leuk dat ik je nu kan volgen,je maakt wel weer wat mee en wat een mooie foto,s ook
    geniet van dit alles maar pas goed op je zelf
    liefs van ons

  • 22 Juli 2014 - 21:10

    Anja Van De Ven :

    Hoi Gita
    Erg leuk om zo jou belevenissen te horen/ zien.
    Fijn dat het goed met je gaat!
    Behalve die metaal moeheid dan even extra rusten is ook goed voor je mentale moeheid lijkt me.
    Het is ook nogal wat waar je mee bezig bent.
    Mooie foto's
    Liefs Anja en Albert

  • 22 Juli 2014 - 21:41

    Albert En Anja :

    Veel plezier in tauberheim, is heel mooi daar.
    Ik volg je ook via Google eard,en met streed view , zie ik ook wat.
    Mooie binnen stad.
    De omgeving is ook mooi hoor.
    Groetjes en knuffels van ons ,Aen A


    Ps. hauw het recht .xxxxxxx

  • 22 Juli 2014 - 21:50

    Tanja:

    Hi! Goede keuze om even te aarden in het reizen! Mooie belevenissen en verhalen schrijf je. Houd vol en geniet van je mini vakantie op deze pelgrimstocht! Liefs Tanja

  • 23 Juli 2014 - 12:30

    Jolanda:

    Hoi Gitta,

    Wat ben je een stoer wijffie.
    Pak me petje voor je af.
    Wat een avontuur, mooie foto's.
    Leuk om je verhalen te lezen.
    Geniet van je avontuur, Lieve groetjes uit het zonnige Reusel city.
    Jolanda.

  • 23 Juli 2014 - 18:41

    Jeroen:

    mooie verhalen
    ik zeg go go go go gitta
    ga zo door wat een avontuur

  • 24 Juli 2014 - 15:23

    Annemarie:

    Ha die dappere Gitta,
    Hier een berichtje uit de snikhete Kempen. De mussen vallen van het dak, de oudjes hebben het zwaar en de iets minder oudjes ook. Wat een hitte en vocht!
    Je bent kei goed bezig, af en toe een heerlijke tussenstop en stukjes liftend door Duitsland is ook erg avontuurlijk! Het geeft wat afwisseling en lucht lijkt mij!
    Het is heel erg leuk om je op deze manier te kunnen volgen.
    liefs en take it easy! X Annemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eersel

Naar Rome

we zijn weg!!!!

Recente Reisverslagen:

21 September 2014

Rome

11 September 2014

Ik nader Rome

31 Augustus 2014

Italie in zicht!!

16 Augustus 2014

Oostenrijk!!!

08 Augustus 2014

De bergen komen eraan!
Gitta

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 8538

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 15 Oktober 2014

Naar Rome

Landen bezocht: