Het blijft mooi!! - Reisverslag uit Eersel, Nederland van Gitta Hoogeveen - WaarBenJij.nu Het blijft mooi!! - Reisverslag uit Eersel, Nederland van Gitta Hoogeveen - WaarBenJij.nu

Het blijft mooi!!

Door: Gitta

Blijf op de hoogte en volg Gitta

15 Juli 2014 | Nederland, Eersel

11 juli aangekomen in Bad Munstereifel.
Prachtig, ideaal wandelweer; 25 graden.
Vandaag een wandelaar ontmoet die ook naar Rome loopt.
Jongeman uit Belgie; hij sjouwt iedere dag 25 kg bagage op zijn rug mee naar Rome. Pff.
Werd aangenaam verrast met 3 telefoontjes van het thuisfront en
verschillende berichtjes op mijn site.
Dit alles geeft veel energie. Heerlijk.
De eerste wandelweek zit er bijna op.

12 juli; etappe van 25 km naar Bad Godesberg;
Had stevig de pas erin en mijn navigatie gaf aan; nog 13 km,
dat schiet op zo.
Tot het moment dat ie aangaf dat ik links af moest; maar er was geen weg, geen pad, alleen maar bos.
Stuk het bos ingelopen; jaaa, de navigatie zei “heel goed”.
Maar mijn gevoel zei; “niet goed,” en ja hoor, op een gegeven moment geen signaal meer.
Dan terug en de weg vervolgen. Route opnieuw berekenen.
En in plaats van 13 km werden het nog 22 km; dus dat was een tocht van 32 km.
Had ’s avonds weer gezelschap van mijn medepelgrim uit België.
Was een pittige dag.

13 juli; vandaag een halve rustdag en de trein genomen naar Koblenz.
Vandaaruit nog een mooie korte wandeling gemaakt naar Boppard.
Rustig klein dorpje aan de Rijn. Even niets moeten is ook fijn.

14 juli etappe naar Oberwezel........
Vandaag 23 km gelopen. Het is heerlijk wandelweer.
Aangekomen op plaats van bestemming had ik nog geen onderkomen.
Op mijn vraag aan een jongeman of hij het adres kende dat ik had,
moest ik in zijn auto stappen en is hij samen met mij gaan zoeken
naar een adres waar ik kon overnachten. Ongelooflijk zo hulpvaardig.
Wat mij wel opvalt is, dat wanneer je als pelgrim binnenkomt, men meteen het eerst de badkamer laat zien!!!! Nodig .??
Heb nu een goed onderkomen met ontbijt en de pizzeria komt het eten bezorgen!!!
Zwaar hoor zo’n bedevaart; kijk maar eens naar de foto van mijn bed!!!!
De gastvrouw vertelde dat er 5 dagen geleden een Nederlander bij haar had gelogeerd die ook onderweg was naar Rome.

Het gaat tot nu toe heel goed; vriendelijke mensen, prettige ontmoetingen en regelmatig contact met het thuisfront; heel fijn.

De foto’s;
Monument in Stromberg; 10 juli
Panorama van Oberwezel; 11 juli
Ontmoeting met medepelgrim; 12 juli
Route aanwijspalen; kruising van pelgrimswegen in Andernach; o.a. naar Santiago. (schelp); 12 juli
Mijn geweldige bed voor vandaag; 14 juli

  • 15 Juli 2014 - 22:34

    Linsy:

    Mooie verhalen! En leuke foto's. Fijn om zo lekker op de hoogte te blijven.

    kusjes

  • 15 Juli 2014 - 22:35

    Anja En Albert:

    Hoi Gitta het gaat goed he,ik ben een beetje jaloers op je.
    Dat bed en die omgeving.
    Nog veel plezier Gr Albert en een knuffel.
    Ik begin woensdag de 23weer voor 2uurtjes,doei.

  • 15 Juli 2014 - 23:54

    Jeroen:

    hoi gitta


    leuk verhaal om op deze manier je te volgen ga zo door

  • 16 Juli 2014 - 13:03

    Nadia:

    Fijn om te lezen dat je zo geniet! We missen je heel erg maar zien je over 2 weken :)

  • 16 Juli 2014 - 13:42

    Annemarie:

    Wat een mooie foto's en kei leuk om zo je reis te kunnen volgen! Blijven we goed op de hoogte!
    Liefs, Annemarie

  • 16 Juli 2014 - 13:51

    Anja:

    Zo dat ziet er allemaal goed uit. Nog even en je bent al in Rothenburg ob der Tauber. Wel gaan kijken daar in de oude vestiging. Daar voel je je pas echt een pelgrim. Leuk voor als Nadia komt, lopen met de kids over de vestigingsmuur! Ga zo door en geniet van alles. Dinsdagochtend vlieg ik over je heen, wel zwaaien hoor!!!

  • 16 Juli 2014 - 19:58

    Jos:

    He Gitta, het gaat lekker; hou vol en...geniet!
    Joss

  • 18 Juli 2014 - 16:18

    Riek Adams:

    geweldig gitta petje af ga zo door.
    en geniet er van ik denk aan jou.
    maar mis je wel hoor.
    groetjes riek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eersel

Naar Rome

we zijn weg!!!!

Recente Reisverslagen:

21 September 2014

Rome

11 September 2014

Ik nader Rome

31 Augustus 2014

Italie in zicht!!

16 Augustus 2014

Oostenrijk!!!

08 Augustus 2014

De bergen komen eraan!
Gitta

Actief sinds 05 Juni 2014
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 8542

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 15 Oktober 2014

Naar Rome

Landen bezocht: